Busy, busy week

My apologies för världens sämsta uppdatering, jag vet att fler av er har krävt en uppdatering på vad som hänt de senaste dagarna på denna vecka som aldrig verkar ta slut...

I tisdags fyllde Michaela 8 år!!! Söta lilltjejen börjar bli stor. Hon fick frukost på sängen och hela allithopa medans vi stod och sjöng för henne. På kvällen var det stor födelsedagsmiddag med nästan tjugo personer som var här och firade då KK valt ut middagen som jag hämtade på restaurang Comellas i Concord. Hon hade valt ut en endast vegetarisk måltid då Michaela själv är vegetarian. Det var så mycket mat att kassakillen fick hjälpa mig bära ut maten i tre omgångar! Det var en väldigt trevlig middag med nästan alla Moskows på plats och även delar ur min värdmammas familj, Lafferty's. Min födelsedagspresent var två Polly Pockets förpackningar, örhängen och fairys som lyser i mörkret.

Jack fyllde sedan hela 6 år på onsdagen. Om det är något av mina värdbarn som växt mest under hela året jag varit här så måste det vara Jack. Hans ben nådde knappt utanför barnstolen i bilen när de hämtade mig på Riverside T station i januari, och nu är han lika lång som de flesta second graders på skolan (Jack går bara i kindergarten). Även lille Jack fick frukost på sängen med "Happy birthday to you" sång. Han ville till skillnad från Michaela åka till Rainforest Café i Burlington Mall, en restaurang dekorerad i full regnskogs attiralj med gorillor som bankar sig i bröstet och en öppen himmel med planeter och stjärnfall. En riktig upplevelse var det. Cliff ackompanjerade med hans fyra pojkar och vi hade en toppenkväll... jag testade för första gången Fish Tacos vilket var riktigt gott. Av mig fick Jack Star Wars lego och en en gosedjurs säl... hans favoritdjur är nämligen sälar, pingviner och delfiner.

Thanksgiving på torsdagen. Trots att min värdmamma stod och lagade mängder mat på förmiddagen medans jag hjälpte barnen med att få redo stallet och sedan skala tre kg potatis så kom det en kock på eftermiddagen som lagade ännu mer mat, samt en dam jag känner sen tidigare som figurerade som restaurangpersonal. Jeez! Vi var nog över trettio personer när alla var på plats vid fyra långbord och tacksägelserna för detta året började. Mat, mat... mat. Kalkoner i alla dess slag, stuffing, sweet potatoes, gravy, cranberry sauce, åtta olika pajer, kakor, mängder olika sorters bröd och grönsaker, mashed potatoes... hahaha, jag hade svårt att röra mig efter allting jag stoppade i mig. När jag sedan skulle börja fundera över vad jag är thankful for så hade jag svårt att komma på någonting konkret. Men först och främst kanske mitt år i USA, att verkligen få vara med och fira en amerikansk thanksgiving samt att få vara del av en amerikansk familj -- det är det inte alla som får. Min mamma smsade mig tidigare under dagen och berättade att detta dock inte var min första amerikanska thanksgiving. Vi befann oss i Florida år 1995, då jag som femåring firade min första thanksgiving... hihihi. Femton år senare sitter jag uppe i Massachusetts. Life is funny like that.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0