Catching up

... but running behind. I'm sorry. Men jag är exhausted. Jag är hela tiden konstant trött och har ni inte fått något mail eller skypesamtal på länge, eller pratat med mig på hela året, jag är ledsen. Jag är trött när jag slutar sent på kvällarna och har inte så mycket mer kraft än den lilla det tar att ta av mig kläderna och slänga mig på sängen. Försöker catcha up när jag får tillbaka min energi men den är sällsynt just nu, det är bara mitt undermedvetna som spelar spel men det ändrar inte faktumet att jag är totalslut. Är man finished när man saknar alla hemma så man håller på att gå sönder men samtidigt bara vill deleta alla mail de skickat i inboxen för att man inte alls orkar svara? Energi... finn mig. Snälla. Haha.

Den senaste tiden har bjudit på lite förändring i vardagen. Vi har börjat leasa en stor häst nu, Scottie! Äntligen kommer jag få mig några ridturer, hihi... Fin pållis. Så fort han blivit van med hemtrakterna ska jag ta mig en tur och be om att jag inte åker av det första jag gör, haha! Saknar lite rutin efter detta år med ridstopp. Har dock signat upp för ridlektioner på GFRK tills jag kommer hem. Har saknat ridningen alldeles för mycket under året, can't live without när jag kommer hem. Vädret växlar mellan vindstormar och solsken och jag går och väntar på den första snön. Träffar tjejerna i Concord lite då och då, de är underbara allihopa. Loggade in på msn imorse på första gången på länge och skrev med lite folk jag inte pratat med på hela året, så det var roligt. Varna Gävle att jag kommer och stör snart!

Idag terroriserade jag TJ Maxx's resväskeavdelning i Freshpond Mall när Sam var på hebrew. Jag gick på jakt efter en tredje räsväska som jag insett att jag blivit tvingad till att inhandla om jag inte ska behöva lämna femtio procent av mina ägodelar kvar i USA. Hittade en rätt prisvärd med bra kvalité för 80 dollar. Minns inte märket. Vem minns resväskemärken? Och... de spelar julmusik på CVS och har en hel avdelning för julpynt. Bör jag tillägga att detta är ett apotek i grund och botten? Amerikanarna de kan. Jag köpte två stora doftljus inför mitt lilla adventsmys. Nu saknas bara julmusten från IKEA!

Puss och godnatt från kära Boston ♥


Say hi to Scottie! ♥
Sötis pållen... i USA kallar de hans färg för strawberry roan. Coolt. Vad skulle vi säga i Sverige, alla hästkunniga som läser? Han är fux men har vita flugor. Hmm. Färgkunskaperna har falnat med åren. Kanske flugfux? Hehe.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du vill inte bli medryttare på BoW när du kommer hem? :D

2010-11-18 @ 12:58:32
Postat av: Lauritsmelissa

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2011-03-29 @ 18:41:03
URL: http://lauritsmelissa.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0