Good morning, America

Sitter och myser denna soliga morgon till Good Morning America på tv, medans jag lyssnar på gamla julfavoriten Last Christmas. Filar lite på julplaner, det vill säga för mig själv. Kan inte sticka under stol med att julen är min favorittid på hela året - och en jul utan mina nära och kära i Sverige, i Sverige, kommer bli lite annorlunda för mig. Boston och min familj här kan säkerligen väga upp starkt, en amerikansk jul ska bli fantastisk att få uppleva. Ska försöka att ta mig till IKEA och inhandla lite jultillbehör, julmust däribland, och tända ljus i hela december.

Lider gör jag av sleep deprivation. En konstig. Igår blev jag ledig rätt tidig på kvällningen för mitt dagsjobb med fyra playdates! Min plan var att bädda rent, vika och lägga undan all tvätt, slå in födelsedagspresenterna och skriva kort, blogga, hinna kolla ikapp alla avsnitt jag missat och kanske till och med börja kika på julklappar och avskedspresenter till familjen. Vad gjorde jag? Somnade efter jag sett pensionärsjävlar. Jag är nog redan en sådan. En pensionärsjävel! Vaknade vid två och kunde inte somna om. Kul. Ställde klockan på fem och gick upp i tid.

Nu har jag redan hunnit med att bädda rent, vika och lägga undan tvätt, ta en dusch och mysa till tv'n. Och känner mig pigg. Jag förstår logiken i att Carros farfar, Uno (som alltid kallar mig för svarte Petter), går upp tidigt och sitter och väntar på att tidningen ska dimpa i brevlådan. I get it now. Det är refreshing! Nu ska jag strax pinna på upp för trappan och då väntar en helt ny arbetsdag. Gotta keep on going. Igår var jag skådespelare i barnens lilla film, får se vad som händer idag... :-)


Himlen var som i lågor igår eftermiddag... det är något speciellt över Concord, Massachusetts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0