Happy thanksgiving!

Happy thanksgiving people! Klockan är strax nio och jag måste puttra ut ur rummet och upp för att hjälpa till med förberedelserna. Vi väntar runt trettio personer på thanksgiving dinner... hua... men ändå riktigt roligt. Sen jag är en kuriosa person så tänkte jag bara upplysa er om mina nyvunna amerikanska thanksgiving vetskaper. Thanksgiving firar USA som en national holiday, alltså över hela landet, och detta i minne till de tappra pilgrimerna från brittiska halvön som seglade över år 1620 med fartyget Mayflower. De seglade i hamn på Cape Cod Bay (i Massachusetts), i närmare bestämt Plymouth, där den första thanksgiving ceremonin sägs ha hållts i minne till dessa modiga seglare som upptäckte denna nya värld åt oss, dock få av dem överlevde Massachusetts hårda vintrar. Och så äter man alltid kalkon, men det är en helt annan historia. :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0