Monday afternoon

Sitting here... försöker ha ett slags maraton i min blogguppdatering när jag ibland missar så många dagar jag har att berätta om. Mulet idag och tio grader -- imorrn skulle det tydligen komma upp till sjutton grader? Det stör min julkänsla allvarligt. Den enda radiostationen i min svarta Infiniti är 105.7. Vad är bättre än christmas classics? I USA har hysterin redan börjat. Julshoppingen drar igång på riktigt på fredag när alla malls och affärer har "Black Friday", no tax. Burlington Mall öppnar 4 A.M. och jag såg reklam för någon affär som till och med öppnade 3 A.M. Hahaha. Jag skulle vilja hänga en dag med människorna som står först i kön. Vad det är för folk... :-) 

Igår tog jag och Sam ut Scottie och red honom för första gången hemma hos oss. Sam ville att jag skulle rida först då han inte blivit motionerad på ett tag. Scottie är en underbar häst. Han är tjugo år, men det finns otroligt mycket go i honom. Underbara gångarter och samarbetsvillig. Lite ostrukturerad i rörelserna men det ska jag fixa till innan det är dags för mig att åka hem. Bäst av allt -- galoppen över hela fältet. Finns ingen starkare frihetskänsla för mig. Så nu de kommande veckorna ska jag träna med honom så han är toppen åt Sam när jag åker. 

Denna vecka är completely booked. Idag är i stort sett enda lugna dagen. För att reda upp dagarna på ett mer strukturerat sätt ska jag skriva en liten lista tänkte jag. Så här ser planeringen ut just nu. Då jag är au pair så kommer den förmodligen bjuda på trettioåtta ändringar, hehe. Men i alla fall.
Måndag: I stort sett vanlig arbetsdag.
Tisdag: Michaela's 8th birthday.
Onsdag: Jack's 6th birthday.
Torsdag: Thanksgiving -- 30 personer kommer hit och vissa i släkten kommer sova över.
Fredag: Off day!
Lördag: Börjar jobba när Jack's Star Wars birthday party är runt tre tiden.
Söndag: Jobb & LCC möte.

Vem var med på tv idag om inte Björn? Haha! När han var i Los Angeles klädde han ut sig till en grottmänniska och hoppades på att få vara med i "Deal or no deal". Ett program av många i USA där man kan vinna pengar... tror ni inte att Björn går och blir utvald i en publik på över hundra personer att komma upp på scenen -- OCH VINNER!!! Han vann två surfbrädor och två snowboards för ett värde av 2500 dollar... inte precis fel. Men det roligaste av allt var intervjun med honom som programledare gjorde. "I'm a manny!!!". HAHA. Om programmet kommer upp på CBS eller Björn lyckas få ett tag på ett klipp ska jag försöka länka till det på bloggen.

Nu ska jag dra på mig skorna och hämta barnen på skolan med alla förortsmammor. Älskar deras viskande gossip. Make no mistake, jag lever i en Desperate Housewives värld. Ni skulle inte bli besvikna, Elin och Mickan! Ha en underbar måndag! Saknar Sverige lite extra idag, så ikväll blir det penisonärsjävlar och Polly som mamma skickat. Puss ♥


Scottie och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0