Promenad

Ahaaa... jag tänkte ju jogga först. Göra minst tre gånger tio situps, armhävningar och upphopp (gamla fotbollsrutinerna). Det orkade jag inte. Vad jag dock lyckades åstadkomma imorse runt niotiden i ett fyrgradigt kallt Concord var att ta en promenad! Rask var den också. Skulle kanske till och med gått längre än en timme om det inte vore för att jag varit lite tjock i huvudet och inte kollat batteriet på iPoden innan jag drog på mig joggingskorna och gick ut. Johan underhöll i stället med att berätta att han sett en man spy mitt i gatan i Brooklyn. Det är sådant jag kan skratta åt i en timme. Helt random bara att spy mitt i gatan, mitt på ljusa dagen. Vackert ute fortfarande, men nu börjar löven falla av på riktigt. Undrar när första snön kommer... antagligen efter första snön i Gävle är min gissning.

Jag har fått ett udda behov på sistone. Sömn. Har aldrig bothered mig innan men nu av någon konstig anledning kräver min kropp plötsligt tio timmars sömn. Igår slängde jag mig på sängen vid nio! NIO! Den tiden gick jag väl och la mig i fyran. Kan bero på mörker, att det är kallt, och att jag överhuvudtaget känner mig lite konstig nu när det är bara två månader kvar här.

Det är för stort för mig att greppa att jag kommer vara hemma snart. Fattar inte. Mina värdbarn är så söta och jag börjar få tårar i ögonen när de säger saker som "Linda, will you be here for my birthday? Will you be here for christmas?" Som att de verkligen börjar förstå att jag snart kommer åka hem. Jag kommer sakna de små trollungarna. Men som det är nu har jag fortfarande två månader kvar.
När jag kommer hem -- om jag inte kommer in på högskolan, eller får ett jobb... så funderar jag fan på att fotvandra i Alaska. Eller tälta i öknen. Jag vet inte. Något kreativt. Okej, lite ironi i det uttalandet kanske. Men seriöst. 1300 sökande till sjuksköterska. Och sjukgymnast vågar jag inte ens tänka på. Men som pappa alltid säger, allting löser sig. Allt.  

Kikade just runt och upptäckte att Lanvin har samarbetat med H&M. Gäller det USA också? Vet någon? Eller får vi utemigrerade stackare paya Lanvin priser om vi vill ha en klänning? Eller... vill någon skicka en klänning för bara 1400 kr från Sverige till mig i julklapp? Jag är öppen för allt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0