Red coat

Åkte och hämtade Anna för några timmar sen för en frukost på favorit Helen's. Det är alltid lika mysigt på Concord's bästa diner! Känner all personal by now. När jag kommer dirigerar de bara att jag ska sätta mig vart jag vill, lite roligt är det... :-) Minns min första gång på Helen's, någon dag efter min ankomst till Concord med familjen. Så... imorse var jag rätt hungrig. Ögnade igenom frukost/brunch menyn rätt snabbt och upptäckte att jag aldrig prövat "Red Coat". Såg ut som rätt mycket mat och Anna skrattade "you'll never eat all of that, Linda". 2 bacon stripes, 2 eggs any style, 2 toasts, 2 sausages and 2 pancakes. Vad åt jag? ALLT utom sista pannkakan som Anna fick. Hahahaha. Amerikansk frukost är underbar. Jag kommer vara mätt tills ikväll! 

Efter frukosten som slutade runt lunchtid har jag kikat lite på finesserna på resväskan och till min glädje hittade jag extralås till den som jag hade gömt undan i en låda. Typiskt mig... inget ligger framme. Också hunnit med att vika tvätt och kolla på America's Next Top Model. Men min favorittjej åkte ur. Jane. Bleee. Nu ska jag åka och hämta barnen om en timme... då blir det stallstädning för hela slanten.

Någon som vill skänka pengar till mig? Ingen? Vet inte hur jag ska få ihop denna budget över flygbiljett till Seattle och alla förberedelser till hemkomsten (andra+tredje resväske kostnader, avskedspresenter etc...) Får typ... sälja kläder på Ebay eller liknande. Eller ställa mig i Alewife korsningen och skriva att jag är en war veteran som alla andra. Hehe. På med mössorna svenskar, har ni seriöst femton minus eller något? Här har vi tolv plus. Inte för att rub it in your faces men... puss! ♥


Helen's diner in Concord!


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Jag hittade precis din blogg och har snabbläst lite nu på kvällskvisten/natten. Klockan är ganska mkt här i sverige nu...så jag får fortsätta att gå igenom den imorgon istället. Men du verkar vara en sån himla go tjej! Jordnära och med fötterna på jorden, du är otroligt vacker oxå och tar jätte fina bilder. Lycka till hoppas allt är bra i staterna. P.s Jag ska på min intervju imorgon (åker via SI), super excited!!.

2010-11-18 @ 23:56:02
Postat av: Robin

Haha å du gnäller på att jag äter mycket... ;)!

Och just nu är det bara nollgradigt, så så farligt kallt är det inte! ;)

2010-11-19 @ 00:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0