Singing this song

Efter några dagars frånvaro är det kanske dags för lite uppdatering. Hur är läget i vackra förorts Boston? Till skillnad från Gävle som är belagt av full snöstorm av vad jag hört, har vi fortfarande ingen här. Vädret på NECN estimatade snön att komma runt den 28'e november. Hur amerikanarna kan veta så exakt, det är jag nyfiken på. Hihi. Regnigt med mycket blåst de senaste dagarna, hoppas på lite sunnier days snart, även om de flesta löv har åkt av i blåsten.

I måndags var jag och shoppade med Anna i Burlington Mall. Dagens aim var att köpa birthdaygifts till Michaela och Jack som har sina födelsedagar den 23'e och 24'e november! Precis efter varandra, så jag tänkte vara i tid. Jack älskar sälar så det blev en liten kramdjurs säl plus Star Wars lego. Michaela älskar små dockor som kallas för Polly Pockets, dessutom fick hon små fairys som lyser i mörkret och söta, rosa örhängen för min lilla tjej ska ta hål i öronen i dagarna. Jag är mycket väl medveten om att jag skulle kunna spenderat mindre och bara valt en av grejerna, men nah, de är mina små ungar! Kan inte låta bli. Nog för att jag också köpte en tröja på Forever 21... guilty! Men till och med Anna stod och gushade om hur det var min stil så jag kunde inte låta bli. Ska ha med den till Philadelphia i helgen så ni får se närmre bild.

Annars jobbar jag på som vanligt! Inom kort tid ska vi börja leasa en stor häst in addition till Caroline. Scotty heter pållen och Sam har redan ridit och jag sett på. Verkar vara en supersnäll och trevlig valack. Så nu kanske Linda får lite mer horseaction trots allt... hihi. Can't wait! Nog för att det blir mer tid ute i stallet men det tycker jag bara om. Barnen har två lediga dagar nu i veckan på grund av veteran's day och sedan också planeringsdag i skolan vilket betyder heldagars jobb for this girl. Blir lite stressat med packning inför Philadelphia på fredag men det löser sig. Hihi, can't wait Jossan! ♥ Och jag lovar mamma, jag ska inte lyssna på vad Amishfolket säger...

Min värdmamma har gått igenom hur jul/nyår kommer se ut med mig, alltså den sista perioden innan jag åker hem till Sverige igen, tänkte dela med mig av planeringen här. Först kommer vi fira julafton här i Concord, för att på juldagen sedan åka till släkten i Connecticut, vidare till Washington D.C. och kanske få en privat guidad tur av Vita Huset eftersom Kenneth hade massa CIA kollegor (jag kommer känna mig som i en film!!!), fira min värdmammas födelsedag i beloved New York City och sedan hem till Boston för nyårsafton och mina sista arbetsdagar som kommer betyda ihoppackning på all fritid. Den 3'e januari är min sista arbetsdag och morgonen efter, den 4'e, åker jag och Hannah över till Malin i Seattle! Ska bli helt underbart. Stannar till fredagkväll den 7'e för att förhoppningsvis kunna landa på Logan lördag morgon den 8'e. Sedan är det helt upp till Cultural Care att bestämma sig till Lucia om jag kommer åka hem till Sverige den 10'e, 11'e eller 12'e januari. Jag önskar mig helst den 11'e. Allt detta är preliminärt, men så här ser läget ut just nu! :-) Låter inte helt fel va? Det enda jag hade önskat mig är mer tid till packa ihop och förbereda mig för hemfärd men det får bli som det blir, jag valde lite sne timing... men whatever. I can do it. Kommer förmodligen att vara svår att nå över facebook/blogg så hör av er på mina mobiler. Kommer lägga ut ett bättre schema i början på december när jag vet mer exakt.

Ikväll kom Keith över för middag och vi hade jättekul med barnen. Mina tre små troll som sitter i knäet på mig och kramar mig och frågar hur lång tid jag har kvar med dem. När Keith frågade min värdmamma om de skulle ha avskedsmiddag för mig och hon sa "of course we're having that!" slog det mig. Alla sitter där för att ta farväl av mig. Men detta är min andra familj nu, Boston mitt andra hem och jag kommer snart tillbaka. Jag älskar dem.


Clouds race across the sky
Close your eyes and don't ask why

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0