Snuvad på advent

Guinness rekordbok borde kika på mig som applikant för något slags näsblods rekord. Under dessa tre dagar har jag blödit varje dag... usch, det är så äckligt. Näsan bara rinner och igårkväll lagomt till mitt lilla planerade adventsmys efter jag jobbat klart -- tappade jag nästan rösten helt och internet var ur funktion. Inget julmys. Ingen fungerande röst. Men! Jag ska försöka peppa upp mig själv att ha mitt lilla adventmys ikväll istället med ljus och julmusik... efter helgen är slut kommer hela min frys vara stockad med julmust och andra svenska delikatesser för på lördag eftermiddag efter vår class på MassBay sticker jag, Jossan och en till tjej som heter Josefin från New Hampshire till IKEA och gottar oss på nästan hemmaplan! Love love love.

Igårkväll hade vi LCC möte på Papa Gino's i Acton. Rätt halvtråkigt men mysigt att käka pizza och umgås med mina underbara Concord tjejer... varav Natasha åker hem imorgon, bara efter två månader. Men när det inte funkar så funkar det bara inte. Insåg verkligen att ett år snart har gått när min LCC Justine pratade om december månads möte då vi ska ha en yankee swap hemma hos en av de andra LCC'erna i Westford. En yankee swap är ungefär samma sak som ett svenskt julklappsbyte. So... vi hade ett försenat yankee swap i januari när jag precis kommit och, nu har det snart gått ett år.

Nu? Det är kallt som fan, det är det när det är under tio grader i Concord nu för tiden, jag sitter och snorar och lyssnar på The Naked and Famous samtidigt som jag är springflicka för Sam som är hemma och är sjuk hon med. Jag kan knappt prata... haha! Men så fort jag blir bättre ska jag rida Scottie igen, älskar att rida. Ska också försöka börja planera lite julklappar och avskedspresenter snart, samt göra min jävla läxa inför lördag. Men just nu är jag uttömd på energi. Inte kul. Hopp in i bilen om fem minuter och lyssna på julmusik hela vägen till West Concord för att hämta Kayla på skolan. I mitt Concord. Nu börjar det verkligen kännas att jag bara har sex veckor kvar av mitt år...


Tumblr_lclzzdehzw1qcx52do1_500_large


Kommentarer
Postat av: Robin

Jag hoppas dock inte att du kommer lägga julmusten i frysen..? :D hihihi

2010-11-29 @ 22:29:35
Postat av: Mamma

Prio 1 för mig idag på min lunch är att köpa nässpray och skicka det idag 30/11 till dig, jag är ju emot att du sprayar näsan varje dag med detta, det är inte alls bra det vet du !

10 minus i Gävle nu på morgonen och jag är ännu mätt efter julbordet igår, åt nog 1 kg av bara laxsorterna ! Inget knäck kok till jul, men när du kommer hem kan vi koka.

Sköt om dig, snart är du hemma.

Älskar dig

Mamma

2010-11-30 @ 06:48:31
Postat av: elin

Krya på dig älskling. önskar du var hemma så kunde vi ligga och vara sjuka tillsammans.. så nära nu!

2010-11-30 @ 10:14:18
Postat av: Ninni ( Johans mamma)

Det låter inte alls bra att du blöder så mycket näsblod :(

Åh vad detta året har gått fort...nu kommer ni snart hem. Du ska veta att du är alltid välkommen till oss i Skåne, Ödåkra om du behöver en varm kram, god mat och en skön säng att slafa i. När kommer du?

Kram och krya på dig snäckan.

Ninni

2010-12-01 @ 23:01:55
Postat av: Linda

Tack så mycket allihopa.

Ninni: Jag vet!! Jag önskar jag fick följa med Johan redan innan jul men jag kommer bara några veckor efter. Tack så mycket... det betyder jättemycket :) Jag och Johan har bestämt att vi ska försöka hälsa på varann så fort som möjligt!! Så definitivt innan februari är slut, när det än passar er som bäst :)

Massa kramar!

2010-12-02 @ 19:17:55
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0