Utslängd i Hingham

Vaknade upp med en splittande huvudvärk fredag morgon som jag trodde skulle ta kål på mig då jag gått och lagt mig med ovissheten om jag skulle jobba eller inte. Då jag av olika anledningar var au pair tills kvart i två på torsdagnatten visade det sig att jag fick träffa Josefin på fredagen! Är hon inte världens gulligaste som kör ut till Concord för att hämta upp mig? Det tar en timme för henne att köra från Weymouth.

Vi åkte raka vägen till Braintree efter lite Starbucks stopp. Josie hade lyckats övertyga mig att vi skulle se Paranormal Activity 2. Öh. Den var ju inte ens så läskig som jag väntat mig. Kryddigt PR. Nog för att jag inte är skitkaxig när jag går runt själv i det här stora huset här i Concord men, ja okej då, den var jävligt läskig. Vidare till mallet där jag stod och gosade med min önske vinterjacka från Abercrombie&Fitch. Pillade på den och kastade med håret hundra gånger innan jag bestämde mig för att min vinterjacka år 2010/2011 är vit. Och så jävla snygg. Och så jävla värd pengarna. Och jag säger inte hur mycket. Och mamma kommer inte gilla siffran. Vi sprang runt och löjlade oss lite till, bland annat bytte jag om mitt inne på HM, innan vi åkte till Stop&Shop för att storhandla. Tacomiddag uppföljdes av tjejsnack på soffan. Jag berättade för Jossan om mina riktigt low points under tonårstiden vad gäller killar, saker som jag skrattar åt idag, men som också lärde mig mycket om mig själv, och skapade ett rejält skinn på näsan.

Jag blev utslängd från en bar i Hingham. Beerworks... trevliga ni. Jossan ville introducera mig för alla hennes vänner i Hingham/Cohasset och so we did. Verkar vara ett jättemysigt gäng hon hamnat i med mycket amerikanare. Allt var fine tills Jossan köpt en pumpkin beer till mig. Jag sippade lite på den, fem minuter senare kommer en grinig tjej fram och säger "Can I please see your ID?". Jag är inte helt borta och säger hellre att jag glömt det än att skapa en scen av det hela om jag skulle ha gett henne mitt svenska körkort och hon efter femton minuter skulle ha förstått sig på det och sett att jag inte är 21. "Soo.... you can not drink this beer. Sorry." Fem minuter senare kommer en ännu grinigare manager fram och säger "Since you weren't able to show ID to this lady over here, you need to leave right now." Jag steppar ifrån sakta för att säga hej då till alla medans han skriker till på sidlinjen "RIGHT NOW I SAID!!!" Hahahaha. Puss och kram liksom. Men det hela var en rolig upplevelse. Precis som Jossan uppdarerade sin status på facebook mitt i natten; "Jag och Linda blir utslängda från en bar i Hingham - CHECK! Toppar förra veckans fuck you finger!". HAHAHA. Det var nämligen en kille som pekade med sitt index finger åt oss sist vi körde runt i Weymouth.

IHOP var morgonens restaurangbesök, där jag aldrig varit innan! Känt pannkakshak i USA. Var underbart gott med jordgubbspannkakor, grädde och lite äppeljuice på det. Vi stoppade sen på Walmart för att jag skulle handla lite baskläder innan Jossan skjutsade tillbaka mig till Concord och en väntande arbetsdag som har varit helt crazy av att skjutsa barn fram och tillbaka och vika några kilo tvätt, men jag klagar inte! Nu blir det en liten kort dusch och sedan sängen... imorgon väntar en ny 07.00 uppstigning med arbete. Äta, jobba, sova, dö... du hade rätt, Gessle.
Puss ♥


I love you. ♥ 
Finns inte en chans att jag skulle klara av att ta mig igenom denna höst utan en vän som dig!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja vilka upptåg vi kan göra du o Jag:p hade inte klarat mej utan dej heller! LOVE YOU!

2010-11-07 @ 19:46:21
URL: http://jsword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0