Wolf like me

Så. Nu har jag ojat mig. Vridit mig i sängen. Suttit och glott och inte gjort ett skit. Inte tagit mig för att orka uppdatera. Well... yesterday's news. Helgen har varit full pace!

I fredags vaknade jag upp och slog mig själv tillbaka på kuddarna när jag upptäckte att jag sovit över min planerade tid att stiga upp då jag var ledig. Not so good. Skyndade mig upp och packade en liten väska och tog en varm dusch innan Anna kom och hämtade mig innan tio. Vi åkte in till Concord town för frukost på Helen's med majoriteten av alla tjejer som är au pairer i Concord. Tror vi är uppe i runt tjugo tjejer nu eller något om man plussar ihop Cultural Care och Au Pair In America, fantastiskt kul. Dock kommer jag förmodligen förbli den enda svenska tjejen i Concord under detta år, speciell som jag är... hahaha. Så vi satt runt tolv tjejer och åt underbar amerikansk diner frukost och diskuterade allt och inget. Concord familjen. Även idag blev det en Red Coat för mig. Mätt och belåten fick jag skjuts till tågstationen av Anna och en en gång drog jag på iPoden och kollade ut från föntret samtidigt som tåget spårade mot Boston -- vet inte hur många till gånger jag kommer få ha den utsikten. Kan inte fatta.

Så jag är mobbad. Alla jobbar alltid på dagen när jag är ledig vilken veckodag jag nu är än ledig (utom Johan för ancient long time ago...) Tyska tjejerna skulle se Harry Potter nästkommande vecka. Jag älskar Harry Potter. Kunde-inte-vänta-längre. Så jag vandrade mot Loews för att köpa min biljett till min Harry. Kul att det var 24 föreställningar i fredags... 24!!! Och alla kvällföreställningar var fullbokade. Köpte biljett till 3 p.m. och vandrade genom Common till Crossing för att ta min veckoliga titt på H&M. Kom ut med en brun täckjacka som jag direkt drog på mig denna blåsiga, kyliga dag. Besökte de små kioskarna i China town för att köpa internationellt telefonkort och ringde mormor som jag inte pratat med på väldigt länge. Hon har lovat att göra schnitzel till mig när jag kommer hem. Hihihi. Vid tre var det dags för Harry Potter och jag var mer än i tid och placerade mig på mittenraden, i mitten. Faktiskt fler Bostonians än jag som var mobbade, ett helt gäng var vi på kanske fem-sex stycken. Random ett: jag såg en mus i salongen som sprang runt och var helt vilse. Random två: Mitt under filmen börjar en kille skrika "DON'T TOUCH ME FREAK!!! STOP KICKING MY FUCKING CHAIR BEFORE I CALL THE POLICE!!! FREAK!!!"

Klev ut i vintriga kvälls Boston och trängdes med folk i fredagstrafiken på T Red Line ut mot Braintree där Jossan skulle hämta upp mig för en två dagars date! Vi lagade tacos och mös i soffan. Snart tror jag att vi kan den andres livshistoria utan och innan. Kvällens ämne var besatta killar, fråga inte. Haha. Vi pumpade Kiss 108, Jammin' 94.5 och också julmusik ut mot Hingham där jag av Jossan blev tvingad att följa med till Beerworks för att säga hej då till en tjej som Jossan säger. Kommer ni ihåg att jag blev utslängd från Beerworks? Precis. Vill ni veta vad jag ställt till med? De minns vilket gäng jag hängde med sist, så nu har Beerworks bestämt att alla mindeåriga i gänget inte får sitta med de som är över 21. Så här kommer syndabocken walking. Allt är mitt fel, hahaha. Vi hade trevligt i alla fall, träffade på lite nya svenskar och glodde på managern som slängde ut mig förra helgen.

Early rise på lördagmorgon... klockan halv åtta stod jag upp och manade Jossan att gå upp också. Haha. Timmen senare var vi på väg mot MassBay college i Wellesley. Underbar liten town i Massachusetts. MassBay var som vilket communitycollege som helst, ganska intetsägande men hyfsat fint. Vår lärare som har hand om våra lektioner i amerikansk historia och kultur heter Catherine. Well... sex timmars lektion. Vi gick igenom den amerikanska depressionen efter Wall Street kraschen 1929 och också lite geografi, kultur och national holidays. Två till lördagar ska vi på lektion med sista gången som redovisningsdag. Jag och Jossan lyckades få "free topic" att skriva om (för att jag drog en bra lapp... hehe) så vi ska skriva om filmindustrin i Hollywood och sedan hålla ett föredrag på tio minuter, kan väl inte vara så jobbigt? Vi fick läxa också... typ tio sidor att läsa och ett papper att fylla i. Yay.

När Jossan kört hem mig så snabbt som möjligt var det dags att vara ponyriding ledare på Michaela's 8th birthdayparty som hon hade hästtema på. Tjugo småflickor som stod i kö för att få en tur på Caroline... både jag och Caroline var nog yra av att gå samma runda i över en timme när vi var klara. Städade efter partyt hela kvällen och somnade... halvdöd.


Boston Common, 19th of November




Min favorite street i hela Boston. Crossing möter Financial District. Den är inte speciellt fancy alls... men att se blandningen mellan gäng och kostymnissar är fantastiskt kul att bara sitta och titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0