A new fall

(7 inlägg uppderat idag, totalt... så glöm inte att scrolla ner)
Hösten har landat i Concord. Om några dagar kommer löven börja gulna och kylan lägga sig (egna förhoppningar). Om dagarna är det runt tjugo grader och man kan åtminstone ha byxor på sig för tillfället... jag är trött på värme! Go away! Det har varit runt 30 grader varje dag sen i April. Det räcker nu, kej...

Sen jag kommit hem från Los Angeles har jag först varit sjuk som ni alla säkert har blivit överinformerade om i denna blogg och senaste helgen har haft min sista tid i USA med Björn och Nico innan de åkte hem på samma flyg i måndags. Avskedsmiddag på Cheesecake Factory i Burlington och ett superman party i Cambridge som spårade enligt Boston finest... haha... festen fortsatte hos någon annan kille som jag inte minns namnet på men som hade den värsta musiksmaken på länge. Festen var dock rätt kul med Richard som var alldeles för full, hihi. Sa hej då till Björn på tidiga lördagsmorgonen, jag är ofta ironisk i bloggen men jag kan säga helt seriöst att jag inte visste vad jag skulle ta vägen när han körde ifrån avfarten. 

På hela lördagen kollade jag och Nico på roliga youtube klipp och bara hade kul. Söndag jobb och sen kom den där måndagen. Jag skämtade som vanligt med Nico. Vi åkte och stängde hans biblitotekskonto och köpte lite M&M's som tydligen inte finns i Tyskland -- och sedan glass på Helen's (där vi var första gången vi sågs). Hem till Nico och han gav mig sitt avskedsbrev till mig. Då kom det. Tårarna bara rann... och det blev inte bättre när han släppte av mig hemma. Måndagskvällen var den värsta på länge för mig och det är ett tomt hål utan dem två här. Men jag är så glad att de har det bra i Tyskland och försöker tänka på den tid vi haft och att jag själv inte har sån lång tid kvar här... 110 dagar idag. Wow. Nästa helg hälsar jag dessutom på Johan och intar Brooklyn baby!

Nu: hämta barn från playdate på en gata jag inte hittar till. Kommer bli spännande.


Avskedsmiddag på Cheesecake!


Anna och jag


Madeline, som också åkt hem nu... suck. Ta hand om dig tjejen! Kommer sakna dig


Jessicas kompis och Jessica... och Inge på högerkanten!


Jag och Björn i ett nötskal... this is what you get, haha!


Nästa fotoförsök slutade på detta sätt


Här fick vi väl till det i alla fall?


THE marathon champ - NICO! :-)


Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Men så fint håret blev Linda, Ha det bra



Älskar dig



Mamma

2010-09-16 @ 07:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0