Boston's finest

För en liten stund sen hemkommen från Burlington och AMC theatres med bästa Josefin och Sandra som för övrigt är från Gävle och har varit här i två månader. Jossan skrattade när jag sa att hon inte sagt till mig att Sandra är från Gävle hon med. Som vanligt har jag varit uppe i det blå när folk nämnt saker för mig -- typ fem gånger... det var så kul att prata Gävle, allt från gävlemål till krogar. Underbart.

Vi såg The Town som jag längtat efter så länge. Loooved it. Seriously. Looooooooved. Vanligtvis brukar jag vara den lilla mesiga tjejen som rynkar på näsan åt action men nu satt jag verkligen on the edge of the seat. Jag har hört att den inte kommer till Gävle från säkra källor så var lite olagliga och ladda ner den -- den är absolut värd det. Det är inte bara trauma och bankrån, utan också mycket om hur det är att vara uppväxt i Charlestown och allt vad som hör det till. Mycket Boston. Ben Affleck har gjort en fantastisk regi som förtjänar den bra kritik filmen också fått, krokade in direkt på första platsen på Box office... det bästa i hela filmen var nog när nunnorna blev tagna av en förortspolis. Endast Jossan, Sandra och jag satt och gapskrattade. Affleck är själv uppväxt i Cambridge så filmen är väldigt sincere.

Annars idag? Jobbat och träffat förortsmammor ungefär. Längtat tills jag får träffa Johan min Johan på fredag i Brooklyn baby. Blir där över helgen. Sa till Johan att han förtjänade en rak höger. Fråga inte varför. Nu ska jag försöka svara på lite mail och kika på vad jag ska plugga i vår innan jag måste gå och lägga mig... puss! Och mami - tack för glasögonen och deon. Ibland fattar jag inte allt du gör för mig. Love you.



Gather medicine for heartache
So we can act a fool
It's incomplete without you
The silver soul is running through
It's a vision
Complete illusion, yeah

Beneath along the spinning wheel
Collecting silver coils
It gathers heat without you
Whether or not you turn from it
It's a quick turn
To let it figure out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0