In love with Brooklyn

I helgen tog jag min Canal st. väska som redan gått sönder, packade ner lite saker och försvann på bussen på väg mot my beloved New York City för att byta bort en helg i Concord till en helt fantastisk i Brooklyn med Johan. Jag är lite smått chockerad men fantastiskt glad att jag lyckas keepa upp mitt långdistansförhållande med min älskade stad tre och en halv timme söderut. Jag är helt struck by love för den här staden. New York City...

Kärt återseende med världens bästa Johan. I love you. Sedan han flyttat med sin värdfamilj till Brooklyn har han lämnat ett tomt hål här borta i bostonian country. Men för den bakgård han har nu (New York City skyline) kan man inte annat än unna honom att vara i Brooklyn. Det här stället är gorgeous och underbart, lite mer chill än Manhattan! Jag stortrivdes.

Vi promenerade gatorna och umgicks med hans familj i Brooklyn, besökte Brooklyn promenade, åt glass, åkte in till Manhattan och gick i Central Park, Fifth Ave och Bryant Park, såg massa tyskar på Oktober fest, käkade mat på en thai restaurang som sedan fick tillbaka sin mat tre på natten (HAHAHA), festade med Johans kompisar på Prana på Madison Ave (mina lemondrops gick upp i för stort antal) -- kastade in oss i en taxi till Brooklyn. Vi gick på Atlantic Antic, en festival i Brooklyn som var charmig med indieband och alla sorters mat du kan komma på. Gick i Chinatown och förundrades över hur till och med Mc Donald's givit in för kinesiskan. Och det här med Chinatowns... vore inte det en bra idé för oss svenskar? Ja, men det tycker jag och Johan. Vi startar upp lite Sverigeby i varje storstad runt om i världen. Hahaha.


Brooklyn heights


New York City skyline -- taget från Brooklyn promenade


I <3 NYC


Bästa Johan


Jag och Brooklyn bridge i bakgrunden


Brooklyn promenade


Got that Brooklyn feelin'


In Central Park


-"-


-"-


Manhattan fifht. ave


"Atlantic Antic"


Brooklyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0