The golden state

När jag klev ur planet kom jag hem typ...
Where to start? Jag vet inte ens hur jag ska försöka beskriva en av de roligaste veckorna någonsin... California är inte som något annat ställe jag varit på -- en helt annan historia en östkusten. Bara av att jag och Elin log lite och klädde upp oss fick vi fem middagar betalade. Så fort man gick ut på gatan träffade man folk som erbjöd klubbar (trots att jag inte är 21)... folk som slängde ut sina nummer här och var. Haha, detta låter som världens skrytinlägg. Men min point är att bara man är en hyfsat söt tjej i Cali kommer man långt. Jag och Elin sa till varann, vi stannade här i en vecka och allt detta hände oss. Jag undrar var vi skulle vara efter en månad -- eller ett år.

Los Angeles är en stor, pretty much utspridd stad som har sina distinkta stadsdelar med freeways emellan så bil är ett måste... vi hyrde vår Dodge som Elin körde. Vi bodde som sagt i Santa Monica som ligger längs med kusten mittemellan Malibu och Venice... på ett hostel. Vilket var helt okej, förutom att vi inte riktigt väntade oss åtta tjejer intryckt i en fem gånger fem meters rum. Delade badrum och lite småskitigt här och var. Kinda like väldigt nära ens comfortable border. HAHA. Anyhow, vi överlevde och träffade på en massa sjuka karaktärer. Spanska mamman, spanska dottern, fransyskorna, UK-killen-som-bröt-sig-in-i-cafterian, snällaste gaykillen och lite andra här och var.

Under veckan hann vi med hur mycket som helst. Vi tog dagarna och livet som det kom... Bland annat var vi på Universal Studios två gånger, såg Malibu och Venice beach, hängde i Santa Monica och Hollywood. Åkte upp på Mullholland Drive och shoppade på The Grove. Körde med bilen och Pacific Coast Highway, Sunset blvd och Rodeo Drive. Käkade på restauranger och sprang på stranden mitt i natten. När vi låg på Santa Monica beach med tuttifrutti stuffade munnar träffade vi på James och Justin från Washington State som vi senare åkte till Universal och hängde med senare. Efter en lång dag åt vi på BOA och skulle sedan gå hem, vilket slutade i en hotellbakgårds fest där de dekorerat och hela alltihopa bland världens vackraste människor (jag och Elin i shorts och linne typ) samtidigt som vi blev bjudna på all dricka. Cyklade till Venice beach med Zac och hans kompisar (FRANKIE), haha! I slutet på veckan träffade vi också Björn och hans kompis Regina som var på sin travelmonth och åkte med dem till Orange County. O.C! Regina och Elin tyckte väl att det var helt okej medans jag och Björn sprang runt på piren som småbarn och tyckte det var enormt stort att äntligen få vara här och springa runt och fjanta oss på Newport Beach, äta på dinern och bara walk these streets.

Cali har verkligen allt, jag måste give in till Elin. Det kommer inte dröja mer än ett år innan jag ska vara på plats igen. Los Angeles är något helt annat än ordinary.


Welcome to Los Angeles


... and to Santa Monica


Santa Monica Beach


First day in Cali...


Santa Monica beach igen -- hihi vi jobbade upp modet och gick dit och snappade en bild


Hollywood -- Walk of fame


Change the world


På Universal!


Naturedisaster set


Helt soaked efter the Jurassic ride med James och Justin


Haha mamma du skulle älska Krustyland!


The Grove -- bästa mallet i Los Angeles


Santa Monica -- later afternoon


Mullholland Drive


Mullholland sunset


Cykeltur till Venice beach


Venice beach


In Malibu baby!


Våran Dodge!


Solnedgång i Santa Monica var bland de vackraste jag sett


Newport Beach, Orange County... Welcome to The O.C. bitch! Haha


Newport pier


Elin, jag, Björn och Regina!




Tillbaka på Universal


Jag tror att han var med i Lost... vad var det Elin?


På väg mot Wisteria Lane på The Studio Tour!


Wisteria Lane


Universal


Jag och Björn var med i FLINTSTONE


Inne på Ketchup i West Hollywood innan hemfärd tillbaka till Boston


The golden state

Kommentarer
Postat av: sandra

Ni kommer att bli hollywood fruar, jag lovar!! ;)

2010-09-09 @ 13:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0