Voting and jewish new year

Dagen har bestått av mestadels jobb som ändå varit ganska pleasant. Väldigt ofta lyckas jag numera entra ett jobbmoln som bara består av att jag ägnar mig åt jobbet och försöker ha så kul som möjligt. Jag har tre fantastiska värdbarn (även om de bråkar ibland) som jag tycker om väldigt, väldigt mycket. Mitt äldsta värdbarn, Sammy, ger ibland ifrån sig den medvetna tidslinjen som finns på sidokanten... "Linda, it's only four more months... ONLY". Jag kunde inte låta bli att säga tillbaka att jag kommer gråta när jag måste säga hej då, och hon sa samma sak. Sen stod vi där och började nästan grina av att bara prata om det. Hon är mig upp i dagen, det är så underhållande ibland att bara uppleva sig själv som nio-åring igen. Måste vara de starka vattumansdragen! Hihi!

På dagen hade barnen playdates och jag och min värdmamma åkte in till Boston då jag skulle rösta till valet hemma i Sverige, det var sista dagen på konsulatet i Boston idag. Väl där när jag satt mig ner hör jag någon som ropar lite halvhögt "Linda... Linda?" och det visar sig att det är Frida som jag inte sett sen i mars och hennes kompisar. Supergulliga tjejer allihopa. Det var sjukt konstigt att höra så mycket svenska på en och samma gång. Jag är inte van med över fem personer som pratar svenska samtidigt. Så nu har jag röstat -- följt min plikt som svensk medborgare. På rätt sida dessutom, ha ha. Ikväll har vi firat det nya judiska året hemma hos Cliff och hans pojkar där vi åt typisk judisk mat som var riktigt god samtidigt som barnen sprang runt och kastade kuddar på varandra. Tydligen är äppelmos en typisk judisk maträtt -- det är sånt som får mig att bara kunna konvertera right now...


På Hard Rock Café, Hollywood Blvd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0