Svar till Julia

Hejsan! Jag funderar på att åka som aupair i höst och har fått en matchning med en familj från concord så jag tänkte fråga vad du tycker om stället? Något att rekommendera? Vore kul att få höra lite av någon som varit där!

Hej Julia! Tänkte svara på din fråga lite så här officiellt så du inte missar det, och lite kanske för att jag också vill skryta om Concord... :-) Först och främst så måste jag säga att Concord är ett av de mest vackra ställena jag befann mig på under min tid i USA. Det är som hämtat ur ett gammalt fotografi från flera hundra år sen... stadskärnan är väldigt oamerikansk med väldigt mycket charmiga fik och små butiker, men självklart finns också Starbucks och Dunkin' Donuts.

Det sägs att det bor runt 20.000 människor där men det är ingenting man känner av. Det finns inget större mall eller biograf -- men tar du motorvägen bort mot Burlington har du det på tio minuter. Au pairer i området finns det gott om, jag känner fortfarande en handfull jättetrevliga tjejer som träffas varje vecka, ibland varje dag! På sommaren är Emerson Park, Walden Pond och Concord River guldkorn. Jag rekommenderar absolut Concord. Det är som att du hamnat i en annan del av USA, trots att staden endast ligger 25 minuter från Boston.


Concord river i augusti!

Kommentarer
Postat av: Julia

tack för svaret! Verkar ju vara ett supermysigt ställe!

2011-04-13 @ 19:33:30
URL: http://juliaasaupair.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0