First of January

För precis ett år sedan hade jag för några timmar sen avslutat min avskedsmiddag på Helt Enkelt hemma i Gävle. Nyss skickade jag ut mail om min avskedsmiddag på Cheesecake Factory nästa lördag. Tiden gick när jag skrev att även timvisaren byter plats här -- tiden gick när jag skrev att jag aldrig vill åka härifrån. Och nu sitter jag här och försöker få sammanhang i det hela... men det kanske är det som är meningen, att jag inte riktigt kan få ett klart perspektiv på detta. Det är för stort för mina analyser, och det är jag rätt glad för. 

Mitt nyår var minst sagt annorlunda. Haha. Men jag kan sammanfatta; inrökt i en skum taxichaffis bil som lyssnade på kill-me-music, fyrverkerier i Hingham och live från Times Square med bästa Jossan och hennes kompisar, attackerad i min sömn (hahaha), och sen årsanalys med Jossan hemma i Weymouth. Gott nytt 2011! Året jag kommer tillbaka till Sverige. Idag på nyårsdagen vaknade vi halvmöra och tog oss sedan till Friendly's för frukost klockan tolv på dagen. Jag har senare jobbat på eftermiddagen och kvällen... jag försöker ta till mig alla moments som finns just nu. Och juste, snön har i princip smält bort då vi hade tolv grader idag.

Efter ett på natten och jag kommer vara dödstrött imorgon. Men jag myser här första dagen på år 2011 med tända ljus och musik, försöker svara på lite mail och kika runt på flygdetaljerna till Seattle. Måste börja packa ner sommarkläder imorrn i stora resväskorna och börja packa i lilla till Seattle efter att jag jobbat klart. Måste också börja skriva avskedsbrev till familjen och närmsta vännerna. Jag och Hannah åker ju rätt över landet till Malin på tisdag! Seattle i Washington state. :-) För er som undrar över mina resterande dagar i USA kommer en liten sammanfattning.

Mina sista dagar i USA:
Sista arbetsdag:
Måndag 3/1
Ett år i USA: Tisdag 4/1
Seattle: Tisdag 4/1 - Fredag 7/1 (red eye flight tillbaka till Logan)
Boston: Lördag 8/1 - Tisdag 11/1
Flyg hem: Tisdag 11/1 (hemma på Arlanda på morgonen onsdag den 12'e)


Puss och godnatt från Concord ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0