Hello Seattle

Hello Seattle, I am a mountaineer.

Mina och Hannah's fyra dagar i Seattle, Washington state, hos Malin var underbara. Vi bodde som sagt hos Malin som helt och hållet inackorderade oss med frukost och lunch i Everett där hon bor hos sin värdfamilj dryga halvtimmen utanför Seattle.

Hannah ryckte fram sin iPod och vi satt helt eager och lyssnade på "Hello Seattle" med Owl City på bussen på väg in till Seattle. Vi vandrade runt i staden, besökte första Starbucks, satt på kända grisar, såg Public Market, klistrade tuggummin på den kända väggen täckt i detta, åkte monorail, shoppade, såg Seattle Grace Hospital och åkte upp i Space Needle.

I Everett åkte vi runt till massa native american villages som Malin visade oss - coolaste namnet - Snohomish. Så tufft att jag vill döpa om Gävle. Vi var också på goodbyedinner för Malin och åkte runt på vägar som kantades av öppna fält, berg och enorma skogar. Jag har besökt Twilightcountry! Haha, nästa gång blir det Forks. Jag och Elajn ska köra upp från Calicalifornia har vi bestämt. Washington state är faktiskt förtrollande, Stephenie Meyer gjorde staten rättvisa.

Tack för ett underbart avslut på vårat år i USA tjejer! Vi ses i Sverige. ♥


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0