One year in America

Dagen då jag smsade halva min kontaktlista att jag såg skyskrapor i ett land kallat USA som skulle bli mitt framtida hem för ett år känns oändligt långt borta. Nu är dagen kommen då jag officiellt inte är au pair längre... 4'e januari år 2010 till 4'e januari 2011 har varit en resa som jag alltid kommer att ha med mig, en resa som lärt mig mer än jag säkerligen lärt mig på tio år. Kära USA, jag är ledsen att vi snart kommer behöva skiljas åt. Men you know what... jag kommer tillbaka senast i sommar. Familjen Moskow är min familj på andra sidan atlanten och Concord, Massachusetts är mitt andra hem.

Just nu är jag ihoppackad för fyra dagar i Seattle. Om några timmar kör Shelagh mig till Hannah i Weston och sedan ska hennes snälla värdmamma köra oss till Logan! 6 pm (midnatt i Sverige) sitter vi på planet som tar oss mot Seattle, det är nonstop, vilket är sjukt skönt... och Malin hämtar oss sen runt 9.30 pm eftersom det är tre timmars tidsskilnnad mellan Eastern Time och Pacific Time. Sen blir det onsdag, torsdag och fredag borta i Washington state. Vi får se vad vi hittar på... jag och Hannah har spaceneedle som ett måste, sen får Malin visa oss vägen, haha!

Och om en vecka är jag på väg hem mot Sverige. Overkligt.
Puss, ta hand om er så hörs vi senast till helgen! ♥


See you Seattle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0